14 października 2015

#58 Poradnik prawdę ci powie?

Cześć!

Chciałabym powiedzieć wam dziś o tym jak patrzę na wszystkie posty typu: "Jak prowadzić bloga? Przede wszystkim traktuję każdy taki wpis z ogromnym dystansem. Bo przecież gdyby każdy stosował się do nich dosłownie, każda strona wyglądałaby tak samo.
Takich wpisów jest zresztą o wiele za dużo. Pojawiają się na każdym blogu, i niestety na każdym pisze dokładnie to samo. Czy naprawdę tak trudno się domyślić, ze posty na blogu muszą być oryginalne, a nie oklepane, że aż trzeba pisać o tym poradniki. Niestety ale większość autorek przeczy też sobie, i popełnia błędy, które wymieniła jako niedopuszczalne.


Nie wiem jak wy, ale ja niestety na samym początku mojej przygody z blogiem, czytałam wiele takich poradników i się do nich stosowałam. Dopiero teraz widzę jakie to było bez sensu. Mój blog niczym nie wyróżniał się z tłumu, a ja niby lubiłam go prowadzić, ale nie o tym chciałam pisać. Pewnie dlatego wcześniej miałam dwa blogi, które długo nie pożyły.
Jestem zdania, że każdy blog pisany z serca, z pomysłem na to o czym chce się pisać, jest skazany na jakiej grono czytelników. Nie przeszkodzi mu nawet kiepski szablon i zdjęcia. Najważniejsze to uczyć się na swoich błędach.




~Niuta.

11 komentarzy:

  1. zgadzam się z Tobą w 100%, ludzie korzystają z poradników jak ślepe i tępe Zombie po czym kaaaaażdy blog wygląda tak samo. ale każdy chyba kiedys taki był, to trzeba w końcu zrozumieć samemu i znaleźć własny pomysł na bloga ;) podoba mi się muzyka w tle, zazwyczaj muzyka na blogach mi przeszkadza a ta jest przyjemna. pozdrawiam!

    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku! Błagam! Na każdym piszą dokładnie to samo! Jeszcze jakby było tam coś oryginalnego albo przydatnego... A tak -,-.

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie, ludzie piszą te poradniki, bo nie mają pomysłu na notki i chcą żerować na młodych i niedoświadczonych, którzy je czytają. No, a poza tym, to poradniki nie są złe! Jeśli oczywiście dotyczą jakiegoś tematu, z którym faktycznie ludzie mogą mieć problem, a nie tego, jak prowadzić bloga...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi te poradniki nie przeszkadzają. Nie wiem czy coś dają innym ale to już indywidualna sprawa.
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. poradniki są potrzebne, ale nie powinniśmy ich przerabiać w nasze blogowe pomocniki :)
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się! Najważniejsze jest to, aby prowadzić bloga z sercem i w jakiś sposób być dumnym z niego :) wtedy 'pożyje' dość długo i przy okazji przyniesie nam masę rozrywki. A fakt faktem, takich postów typu 'Jak prowadzić bloga?' jest naprawdę sporo.
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie, o wiele ważniejsza jest treść od wyglądu. Poza tym, chyba nawet osoby, które nie mają zbytniego pomysłu na pisanie z czasem nabierają więcej wprawy i ich posty ulegają polepszeniu zarówno pod względem tekstu, jak i całokształtu.
    Osobiście nie żywię jakiejś nienawiści do poradników, ponieważ nie wszystkie są takie same i czasem można dowiedzieć się czegoś, o czym wcześniej nie słyszeliśmy. Problem pojawia się wtedy, kiedy dostosowujemy nasze miejsce w sieci pod niego, wbrew sobie.

    jestebatmane

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację! Każdy blog powinien być inny, tak jedyny w swoim rodzaju :)
    Pozdrawiam
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Od czegos trzeba zaczac, a pozniej ci ktorzy wiedza co chca robic otwieraja oczy i widza ze to bylo glupie zeby przegladac takie poradniki :)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz racje stosowanie się kropka w kropkę z takich poradników blogowych, faktycznie da nam ładnego, przejrzysto bloga, które możliwe że będzie lubiany ale nie do końca będzie taki jak my chcemy
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Najczęściej piszą coś takiego pseudo-blogereczki, które chcą pokazać, ze są kimś, co niekoniecznie im się udaje. Jednakże z takich postów chce mi się tylko śmiać.
    Nie czytam ich praktycznie nigdy, bo i tak się nie przydają. Nie stosowałam się do nich i jak widać te kilka lat mija mi dobrze w prowadzeniu bloga.
    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

* Proszę o czytanie postów przed skomentowaniem.
* Odwiedzam każdy blog.
* Dziękuję, za każdy komentarz.